Θ. Φορτσάκης: «Η έναρξη του σχολικού έτους βρίσκει την εκπαίδευση πιο πληγωμένη από ποτέ»
«Η αποδόμηση της Παιδείας μας συνεχίζεται». Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», ο βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας του κόμματος.
Ο κ. Φορτσάκης, ως καθηγητής της Νομικής Σχολής και τέως πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην παρέμβασή του στην «δ» τονίζει ακόμη πως: «Η έναρξη του σχολικού έτους βρίσκει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πιο πληγωμένη από ποτέ», υπογραμμίζοντας παράλληλα και τα λάθη στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για τα Γυμνάσια αλλά και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε νηπιαγωγεία και δημοτικά.
Πιο αναλυτικά, ο κ. Φορτσάκης αναφέρει τα εξής:
«Κατάπληξη δημιουργούν οι συνεχείς ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας από προχθές για το υποτιθέμενο επιτυχημένο άνοιγμα των σχολείων. Δυστυχώς, η διαβεβαίωση του Υπουργείου ότι τα σχολεία ξεκίνησαν κανονικά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η Κυβέρνηση υιοθετεί για μία ακόμη φορά την προσφιλή τακτική της να παρουσιάζει επικοινωνιακά ως επιτυχία μια τραγική κατάσταση. Αυτή τη στιγμή τα κενά στα σχολεία, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις των οργανώσεων των δασκάλων και καθηγητών, παραμένουν χιλιάδες. Σε πολλές περιπτώσεις έχει μοιραστεί ένα βιβλίο για πολλούς μαθητές.
Η ‘πρώτη φορά Αριστερά’ υπερηφανεύεται ότι δήθεν για ‘πρώτη φορά’ άρχισαν τα σχολεία κανονικά και μοιράστηκαν τα βιβλία. Είναι ανάγκη να σταματήσει η ψεύτικη προπαγάνδα. Θυμίζουμε ότι επί Ευριπίδη Στυλιανίδη όλα τα σχολεία είχαν αρχίσει κανονικά χωρίς κανένα κενό. Το χάλι της περσινής χρονιάς με τα 25.000 κενά αποτελούσε πρωτοφανές επίτευγμα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Θυμίζουμε επίσης ότι τα βιβλία, με εξαίρεση την περσινή χρονιά, μοιράζονταν κανονικά εδώ και πολλά χρόνια. Η μικρή βελτίωση που εμφανίζεται φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι εντελώς τεχνητή, διότι ο υπουργός επιχείρησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των χιλιάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών με εσφαλμένο τρόπο.
Αντί να εστιάσει στην αναβάθμιση των σπουδών υιοθέτησε ως βασική φιλοσοφία τη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό υποβάθμισε το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο. Γι’ αυτό άλλαξε προς το χειρότερο τους όρους λειτουργίας των σχολείων και αποψίλωσε το πρόγραμμά τους. Γι’ αυτό μείωσε τις ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο. Και πάλι όμως, η εφαρμογή της εσφαλμένης πολιτικής του δεν έλυσε το πρόβλημα. Κάθε ημέρα που περνά εξακολουθούν να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες σε βάρος των παιδιών μας. Θα ήθελα να σταθώ ιδίως στις πρόσφατες αλλαγές που πριν από λίγες μόνο ημέρες ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε για το Γυμνάσιο και έπεσαν σαν κεραυνός εν αιθρία. Με τις προωθούμενες αυτές ρυθμίσεις δημιουργούνται τρεις ομάδες μαθημάτων, διαφορετικών ταχυτήτων, με την πρόβλεψη διαφορετικής αξιολόγησης για κάθε ομάδα. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στο τέλος του έτους καθίστανται εξαίρεση, καθώς προβλέπονται μόνο για 4 μαθήματα αντί για 12, 13 ή 14, όπως ήταν μέχρι σήμερα. Έτσι όμως υποβαθμίζονται σημαντικά μαθήματα μεγάλης σημασίας, όπως τα Αρχαία Ελληνικά και τα Θρησκευτικά, που δεν θα εξετάζονται. Οι βαθμολογικές επιδόσεις προαγωγής και απόλυσης προκαλούν θυμηδία.
Για τα 4 κύρια μαθήματα αρκεί πλέον το 8 στα 20! Για τους μαθητές που αποτυγχάνουν σε κάποιο μάθημα προβλέπονται εντατικά μαθήματα στο δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, ώστε να επανεξεταστούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Έτσι δηλαδή, ως εκ θαύματος, όσα δεν έμαθε ένα παιδί σε ένα σχολικό έτος, θα μπορέσει κατά τον κ. Φίλη να τα μάθει σε δέκα ημέρες! Τέλος, έρχεται γενναίος δήθεν “εξορθολογισμός” της ύλης, ο οποίος στην πραγματικότητα αποτελεί πλήγμα στην πληρότητα της παρεχόμενης γνώσης. Η έναρξη του σχολικού έτους βρίσκει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πιο πληγωμένη από ποτέ. Ιδίως η απαξίωση των Αρχαίων Ελληνικών και των Θρησκευτικών από το Υπουργείο Παιδείας προκαλεί ντροπή. Δυστυχώς, το Υπουργείο εξακολουθεί να αποδομεί την παιδεία μας».